in the shadow of your heart

2 månader och 5 dagar.
så länge har jag bott här i usa och jag ångrar ingenting. det är utan tvekan
den bästa och mest utvecklande händelsen som har hänt mig. jag har träffat
så många nya människor under dessa månader. vänner jag har kommit så
extremt nära på så kort tid. jag kan inte ens tänka mig en vardag utan mina
tre bästa vänner här, sammy, alex och ali. jag är så otroligt tacksam att jag
har fått chansen att lära känna dom.

jag såg alltid min flytt hit som en dröm. även när jag åkte så tror jag nog
att jag såg det mer som en semester än någonting annat. det är det verkligen
inte. det här är mitt liv nu. och jag trivs så himla bra. visst är det mycket plugg
och det är svårare för mig. men det ger mig bara mer motivation att göra mitt
bästa. för jag vill komma någonstans i livet och den här flytten kommer göra
så mycket för mig i framtiden. oavsett vart jag hamnar så kommer den här
erfarenheten gynna mig, det vet jag. för som jag har utvecklats som person.
det är verkligen en helt annat verklighet man kastas in i, det gäller att anpassa
sig, annars går det aldrig.

hemlängtan har jag inte alls mycket av, jag saknar inte mitt liv i sverige. däremot
saknar jag min familj och mina vänner så fruktansvärt mycket. men snart får jag
träffa er igen, det gör mig så himla glad. för gud vad jag saknar er. men jag vet
att jag har hamnat rätt där jag är. för även om ingen här pratar samma språk
som jag så känner jag mig hemma här. det här är mitt hem nu och jag älskar det.

är så himla tacksam att jag har fått chansen att uppleva detta. om någon där hemma
läser detta och är sugen att åka över till usa. gör det, oavsett vad som händer är det
en enorm livsfarenhet. ta vara på chansen. jag är så himla glad att jag gjorde det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

gud va kul att du känner så! Tänkte bara fråga. Hur gick du tillväga med allting? kan du inte snälla berätta hur du gjorde för ja är väldigt intresserad själv att åka. Men ja vet inte riktigt vad som krävs och hur man får stipendium osv. skulle du inte kunna berätta hela din resa i ett inlägg? skulle va skitschysst! ha de så bra :) kram

2011-10-18 @ 14:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0