frågor

vad går du för linje?
mitt huvudämne här borta är psykologi, men under mitt första år kommer
jag också att läsa andra kurser som alla freshman måste läsa.

hur länge tror du att du stannar?
jag har ingen aning, det är sånt som märks. men som sagt, jag trivs bra, så
förhoppningsvis om allt går som det ska så hoppas jag att det blir fler år här
borta.

hur gick act-testet till?
act-testet gick till som så att det var uppdelat i olika delar. två engelskadelar
(där man fick läsa texter och svara på frågor), en mattedel, och en sciencedel
(om jag inte minns helt fel vill säga..) testet började klockan åtta och tog 4 timmar.

glömde i förra inlägget att nämna att vi tog ett annat test också, toefl testet vilket
var snäppet dyrare än act testet. kommer inte ihåg exakt vad det kostade men
nånstans mellan 1500-2000 kronor. både toefl och act testet var clara och jag tvungna
att ta för att åka hit. toefl testet var också uppdelat i fyra delar, reading, hearing, speaking
och essay. allt detta gjorde man på en dator, viket man inte gör under act testet då man
sitter i ett vanligt klassrum med papper och penna.

hur mycket kostar det att få hjälp av aiss?
att få hjälp av aiss kostar runt 4000 kronor och om man sedan åker iväg betalar man
ytterligare 8000 kronor. så sammanlagt betalade jag runt 12000 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0