do you even hear the beat?

aloha, någon undrade om jag inte kunde skriva om hur jag gick till
väga för att komma hit. så visst kan jag väl göra det!

det började med att clara och jag bestämde oss för att verkligen satsa
på det här med att åka över till usa så vi tog kontakt med ett företag
som heter AISS. visst kan man försöka ordna saker och ting själv, men
helt ärligt talat hade nog inte jag klarat av det. det är mycket som ska
göras och utan AISS hade det nog aldrig gått så bra som det gick.

iallafall, efter vi tog kontakt med dom så åkte en utav killarna som jobbade
där ner till norrköping för att träffa clara och mig för att diskutera våra mål
och han förklarade hur det hela skulle gå till. redan där kändes det helt rätt
och tobbe var hur trevlig som helst.

iallafall, det första vi skulle göra var att spela in en video när vi spelade match,
men eftersom vi började våran process efter att säsongen var slut så blev det
lite svårt att filma. ett tips är iallafall att se till så att filmen är bra och att man
ser ordentligt, jag fick nämligen filma om min för att man inte såg så bra haha.

tanken var ju att clara och jag skulle åka tillsammans, men eftersom jag skadade
mig i vintas och var skadad i fyra månader kunde jag inte filma min film förrän i
maj. jag trodde väl inte riktigt att jag skulle hinna komma iväg för att det redan var
så sent inskickat. clara var dessutom klar för att åka till san fransisco då. men som tur
var så var coachen här intresserad och på den vägen är det. efter att jag tackade ja
så var det mycket papperarbete som skulle göras. så ett tips är att få iväg filmen så
fort som möjligt så du har fler alternativ och mer tid att fixa allt pappersarbete som
kan vara rätt krångligt.

just ja, under vintern så var clara och jag tvungna att ta antingen ett act-test eller
sat-test (vi valde act för det är mindre matte haha) vi tog testet två gånger, testet
var i uppsala btw, kostade 500 kronor varje gång. och att få hjälp av AISS var inte
gratis, men så himla värt varenda krona för utan dom hade jag inte varit här haha.

vet inte om jag har glömt nåt, men aa det var ungefär det hela.
hoppas det hjälpte lite iallafall, haha.

take care,
puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK snälla! :) nu vet jag lite mer. Men tänkte på några till saker, va går du för linje? hur länge hade du tänkt stanna i usa? Och hur gick act testet till?

2011-10-21 @ 16:28:33
Postat av: Anonym

och hur mycket betalade du dem från aiss? hehe förlåt för alla frågor men hoppas du kan svara :)

2011-10-21 @ 16:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0