tripp till estocolmo.

min mor och jag fick ett ryck idag. klockan ett bestämde vi oss 
för att ta en tripp till stockholm. väl där inser vi snabbt att ingen 
av oss vet varför det finns tre filer och i vilken man ska köra i. 
till råga på det är bådas lokalsinne som invalid hares ungefär. 
alltså var det bäddat för felkörning, och mycket riktigt. under 
våran desperata körning konstaterade vi att stockholmare är 
komplett galna i trafiken. kändes som alla var så arga på oss 
hela tiden.. många skratt blev det iallafall tills vi hittade en parkering 
vid fyra snåret.. 

lyckligtvis hade vi hamnat i ett parkeringshus mitt i centrum så vi behövde 
inte leta efter drottninggatan. ivrigt börjar vi kolla i affärer och hittade 
några läckra fynd. fick med min en klänning hem för 37, 50. dagens fynd, 
minsann. 

vi hittade dock inte en affär vi båda ville till, som jag och alicia var i sist 
jag var i stockholm. jag kunde för allt i världen inte komma ihåg vart 
beyond retro låg, men visste att det var ganska centralt. 

vi gav upp sökandet ganska fort då vi båda var hungriga som djur. 
hittade ett jättemysigt asiatiskt ställe där vi käkade lite buffé. rullade 
fram efter det och började jakten efter parkeringshuset. gick dock 
in i en affär och frågade vart beyond retro låg, då sa människan att 
hela det huset lagt ner och dom flyttat. what tha fuck, det kallar jag otur. 

iallafall, nu är det förbaskat mörkt ute och mami och jag har ingen aning 
om vart fan vi befinner oss. lyckligtvis (tack vare mitt exemplariska lokalsinne)
hittar vi till bilen och ska åka därifrån. nu är bara frågan åt vilket jäkla håll 
vi ska köra.. 

vi letar febrilt efter en skylt där det står E4 och mamma tar det briljanta 
beslutet att följa efter en grå bil i hopp om att han ska åt samma håll som 
oss. (tyder bara på hur bra vi hittar i stockholm...) till vår stora förvåning 
hamnar vi på E4an efter den gråa bilen då vi sakta inser att vi är på väg 
till nynäshamn. hm, ingen av oss vet om det är rätt väg så jag ringer min 
trogna gps AKA pappsen. han låter lite förbryllad när jag frågar om vi är 
på rätt väg om vi är på E4an till nynäshamn. det var vi alltså inte. ahepp. 

vi kör av nånstans åt helvete och hamnar på någon annan väg. nu har jag 
tröttnat på att låta mamma bestämma vart och hur vi ska åka. jag tar 
kommandot och visst hamnar vi på rätt väg. 

nu är jag hemma och trött som ett djur efter dagen. har dock varit den 
roligaste dagen på länge med sjukt mycket skratt och upplevelser!

träffade även erik i stockholm, vad fan är oddsen liksom? haha! 
jaja, kul att jag skrivit en roman här. hehe.. 

ska dra mig nu iallafall! 
PUSSS! 



Kommentarer
Postat av: fridis

HAHAHAHAHAHAHAAH kunde man ju fatta att det inte skulle gå något vidare.. :D

2010-02-28 @ 14:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0